logonaam

Een website is in elke mogelijke lay-out te maken. Flash intro's, achtergrondgeluiden, navigatie met flitsende pictogrammen, creatieve lettertypes en overal heen springende en rollende menuutjes.
Veel mensen laten zich graag verleiden om alle grafische mogelijkheden te benutten.
Als na het schrikeffect al deze zaken ook nog eens afleiden van waar het om gaat en irritaties opleveren dan haken bezoekers snel af.
Een bezoeker beslist namelijk in 2 tot 5 seconden of hij verder gaat kijken op je site.

Op papier geschreven media zoals boeken, kranten en tijdschriften geven vaak het goede voorbeeld, en niet voor niets! Het draait namelijk allemaal om informeren.
Dat is m.i. ook het doel van een website. Het mag er allemaal best spetterend uitzien maar het hoofddoel, het informeren van de bezoeker, mag hierbij nooit uit het oog worden verloren.

Om deze filosofie in praktijk te brengen houd ik mij aan de volgende stelregels:
- Een website heeft een uitstraling die past bij de vereniging of persoon die erachter zit.
- Overzichtelijkheid en leesbaarheid staan voorop bij het ontwikkelen van de lay-out.
- Navigatie moet simpel en duidelijk zijn.
- Links moeten op een logische plaats staan, herkenbaar zijn en aangeven welke bestemming ze hebben.
- Foto's en filmpjes moeten bijdragen aan het geheel.
- Helder taalgebruik. Spelling en grammatica moeten kloppen.
- Geen gebruik maken van scripts waardoor de bezoeker verplicht wordt om van alles te installeren.